Aeril Zafrel dedah masalah kulit kepalanya sebab warnakan rambut, “dah serik!”

Aeril Zafrel dedah masalah kulit kepalanya sebab warnakan rambut dah serik

Aeril Zafrel dedah masalah kulit kepalanya sebab warnakan rambut, “dah serik!”. Melihat kandungan-kandungan yang dikongsikan pada platform media sosial milik Aeril Zafrel, pasti warna rambut ‘perang kelabu’ yang digayakan oleh pelakon tersebut menyorot perhatian ramai.

Tentulah, rona rambut tersebut dilihat begitu menyerlah dan bertentangan dengan warna asal jambangnya yang masih hitam.

Berpeluang bertemu dengan Aeril di acara Viu Upfront 2023 yang diadakan di Pusat Konvensyen Kuala Lumpur baru-baru ini, suami kepada pelakon Wawa Zainal itu berkata, dia berasa agak serik mewarnakan rambutnya secerah itu.


Menurut Aeril, kulit kepalanya mengelupas dan dia mengalami s4kit-s4kit kepala saat seminggu selepas mewarnakan rambutnya.

Aeril Zafrel dedah masalah kulit kepalanya sebab warnakan rambut dah serik

“Sebenarnya, rambut ini saya warna untuk watak baharu. Saya cuba-cuba sebab nak tengok sesuai ke tak.

“Tapi saya rasa ser1k juga nak dye rambut lepas ni. Sebab s4kit kepala! Nak dapatkan warna yang terang macam sekarang ni, saya perlu lalui proses bleaching sebanyak empat kali.

“Sampai kulit kepala pun semua terk0pek. Hampir seminggu jugalah nak recover,” katanya kepada Gempak.

Sungguhpun melalui proses pelunturan yang agak tervk, namun Aeril tidak teragak-agak untuk melalui proses yang sama pada masa akan datang jika watak dalam drama atau filem memerlukannya untuk mengubah gaya pada rambut.

“Walapun ambil masa yang agak lama untuk pulih, tapi mungkin juga saya akan mewarnakan rambut seperang ini… bergantung juga, kita kena tengok pada watak,” tuturnya.

Ditanya adakah Wawa okey dengan penampilannya sekarang, Aeril berkata: “Dia ok sahaja,” tuturnya ringkas.

BACA:

Sheila Rusly teruk kena kecam dengan penonton, “kau Chef tersohor ke?”

Sebak dengar bila Fauziah Nawi kata pernah masuk cabutan bertuah nak menang kereta

Aksi Wan Azizah kipas orang sekeliling buat ramai berdekah, “ini lah pengapit sebenar”

CATEGORIES