Bila Petronas yang rugi terpaksa bayar dividen kepada kerajaan, terbukti kerajaan darurat ekonomi

Bila Petronas yang rugi terpaksa bayar dividen kepada kerajaan, terbukti kerajaan darurat ekonomi

Bila Petronas yang rugi 21 Billion terpaksa bagi Kerajaan RM 34 Billion.. katanya bayar pulak dalam tahun ini.. Jadi fahamkan kenapa perlunya Dharurat..sebab senanglah boleh guna dana rakyat sesuka hati..

Tu sebab Takiyyudin kata tak perlu ubah perlembagaan..lebih baik buat Dharurat nak tangguh Pilihanraya… ye lah.. Kalau buat Dharurat.. ahli Parlimen..Pemimpin Pembang dah tak boleh soal lah..mana abah dapat cekau Duit..

Kebetulan pulak bila Menteri Kayangan Bankers dulu kata dari RM 45 Billion suntikan Fiskal..35 Billion kita terpaksa pinjam.. Pinjaman akan dibuat dari sumber dalaman…bila Petronas sumbang RM 34 Billion.. kita faham faham lah…

Dulu awal depa tubuh Kerajaan Tebuk atap.. apa depa kata..Kita ada banyak sumber.. tak perlu pinjaman luar..ye lah..Negara luar mana nak bagi Malaysia pinjam kalau ada PM hanya pandai berlakon depan TV, ada Menteri macam Takiri.. kecuali pinjaman China yang akan jadi seperti pinjaman ah long.. adalah cagaran dan akan digadai..

zaman PH, Kerajaan Jepun boleh bagi dan terbitkan RM 10 Billion Bon Samurai.. itu pun depa tawarkan lagi.. faedah jauh lebih rendah dari pinjaman dari China.. Itu lah tanda Kerajaan dulu ada keyakinan kerajaan luar dan pelabur….

Awal dulu depa kata.. Sumber dalaman, rezab Simpanan Negara ada lebih 1-3 Trillion.. Masa tu walaun PAS dan UMNO pun bersorak.. depa jerit.. Tun Mahathir pembohong..Lim Guan Eng pembohong kata Negara akan Bankrap… kata Hutang Rm 1 trillion..banyak jer duit Negara..

Korang tahu ker apa makna rezab Simpanan Negara tu ? Tu termasuklah simpanan korang lah.. Duit ASB, Duit tabung Haji.. Duit KWSP..Duit KWAP.. hatta rezab Petronas.. tu lah termasuk dalam rezab Simpanan Negara.. tu duit korang.. bukan duit Kerajaan.. korang sampai merayu merayu sekarang nak kan RM 10 ribu simpanan korang dalam KWSP..

Jadi seronok ke kena tipu..dulu tak renti renti hat berkopiah..bepurdah dok zikir kena kencing.. PH hancing dalam group whatsapp..dalam FB.. takda akhlak langsung..

Jadi fahamkan kenapa penting nya Dharurat tu.. Lepas Petronas sumbang RM 34 Billion.. tak tau giliran rezab dan duit sapa pulak kan.. jangan risau..Negara ni banyak rezab simpanan..tahu lah abah nak cekau..

Ipohmali

Sumber :