Hanya satu yang kita perlukan saat ini, PH yang bersatu padu

Hanya satu yang kita perlukan saat ini, PH yang bersatu padu

Ahli Jawatankuasa AMANAH Pulau Pinang, Rosli Hasan menyokong penuh saranan Pengarah Komunikasi AMANAH, Khalid Samad supaya Pakatan Harapan (PH) memperkukuhkan penyatuan dalam kalangan pimpinan dan penyokongnya.

Menurut Rosli lagi, gerakan memperkukuhkan hubungan antara komponen dalam PH kini adalah suatu agenda besar yang harus direalisasikan sebelum menjelangnya pilihan raya umum ke 15 yang akan datang.

“Apa yang berlaku kini menjadi perhatian kepada rakyat yang senantiasa meneropong dan memperhatikan hubungan, gerak kerja dan percaturan yang berlaku dikalangan pimpinan PH.

” Sehubungan itu adalah menjadi tugas dan tanggungjawab semua pimpinan PH di semua peringkat untuk meyakinkan rakyat bahawa mereka adalah pemimpin yang terbaik dan mampu untuk membela nasib rakyat.

Menyahkan segala kepentingan diri, kelompok dan puak dalam PH adalah tindakan tepat yang mesti dilaksanakan tanpa lengah, ” ujarnya lagi.

Maka itu kata beliau, sekiranya hubungan baik ini tidak dipelihara dan dijaga tidak dapat dinafikan ia memberi impak yang amat besar kepada dokongan yang akan dierima dalam pilihan raya umum ke 15 yang akan datang tidak lama lagi.

Tambahnya, eratkan hubungan dan berikan dokongan tanpa belah bahagi kepada pimpinan dalam PH secara total walaupun wujudnya beberapa perbezaan pandangan dengan mengutamakan usaha untuk meraih sokongan majoriti rakyat dalam negara ini.

Seandainya ini menjadi realiti katanya, adalah diyakini kesinambungan peduli rakyat yang telah sekian lama diperjuangkan akan dapat diteruskan bagi memberi manfaat kepada pelbagai golongan masyarakat.